fredag 29 juli 2011

Och så var de åtta ...



Hejhopp, ännu ett resminne!
Jag "samlar" ju på bruna tallrikar med krusidulliga motiv. Det är inte så nördigt som det låter, men jag brukar slänga ett extra öga när jag råkar hamna på en loppis.
Tallrikarna får hemskt gärna vara olika varann, så länge de går i brun eller brungrått. Det blir väldigt vackert när man dukar med dem på ett vitt bord.

På en garageloppis utanför Runsten på Öland hittade jag den här fina för 25 spänn. Och mer ska de inte kosta. Jag är ingen snobb-samlare på något sätt. Bara krusidullerna sitter där de ska och färgen är den rätta så bryr jag mig inte om att läsa på baksidan av tallriken.

En efter en har jag hittat dem. Nu har jag åtta. Åtminstone ett dussin ska det väl bli. Och när jag tröttnar på dem så kan man alltid slå i sönder dem och använda skärvorna till att göra ett brunt mosaikbord. Åh ljuva återvinning! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar