onsdag 27 juli 2011

Blommig lycka!



Jag har skrivit om det här motivet förut. Stötte på den här gammeldags skolplanschen hos Ofelias hus och det fanns något i den som talade till mig. Ungefär en fjärdedel av den skulle det visa sig. Jag är nämligen helt och hållet allergisk mot när något blir för mycket shabby chic. Så jag köpte planschen och klippte genast i sönder den, bort med det franska och förment gamla, och så klistrade upp resten på en ram. Får man göra så med helt nya saker? Ja, det får man. ;-)

3/4-dels skolplansch väntar på ett användningsområde. Såklart att det dyker upp ett så småningom.

Jag är redan oerhört kär i den här tavlan. Man kan bara inte låta bli att titta på den.

Uppdatering: Niklas kom hem och såg nya tavlan, och undrade försynt vad som hade hänt med "den där brickan" som hängde där tidigare. Haha! Det var ju så hääär länge sen den hängde uppe. Massor av olika saker har passerat revy sen dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar