måndag 6 september 2010

Kommunalarbetaren och några till


Den här veckan har man kunnat läsa om hemmafruar i tidningen Hemtrevligt. Här finns också den i särklass finaste bilden på mig och Leonard, i den här bloggens kategori "press".
Även Kristanstadbladet har bevakat. Minnesgoda läsare känner igen artikeln från Sydsvenskan.
Och så har Kommunalarbetaren recenserat boken.

Det är en märklig upplevelse att som journalist bli intervjuad... Jag känner inte att jag har blivit illa behandlad någonstans (även om det har stormat en del på vissa bloggar, som jag återkommer till ett separat inlägg) men det är underligt att se sig själv bli förvandlad till en vinkel. Jag är ju så mycket mer än bara mitt intresse för dukning, städning och cupcakes. Och jag är samtidigt inte heller bara kritisk till hela den här trenden, som jag själv är en representant för. Det blir kluvet hur man än gör, vilken ställning jag själv tar.
Så det är ju bara så väldigt passande att den här bloggen heter just Borderlinehemmafrun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar