måndag 6 september 2010

Blogg-roll

Det bloggas en del om mig just nu. Underbara Clara gick i genmäle för mitt "angrepp" på henne på svt debatts hemsida. Gott så! Jag gillade hennes debattartikel, saken kan och bör belysas från flera håll, och det tillhör ju spelreglerna i en debatt. Sedan har hon skrivit ett eget inlägg på sin egen blogg här, med många kommentarer och jag kunde inte motstå att själv haka med i diskussionen. Det här ämnet väcker himla många känslor verkar det som.
Jag står självklart för vad jag skrev på svt debatt, men i artikeln valde jag bort att belysa mina egna husmoderliga sidor, som jag tjatat om så mycket om i andra sammanhang och inte minst i boken. För debattens skull valde jag att där och då renodla mina kritiska tankar om den trend jag själv representerar. Det kan man väl tycka olika saker om. Själv känner jag mig just nu väldigt mätt på att tycka.
Andra som har tyckt saker om Hemmafru 2.0 är bland annat bloggen Skriet från kärnfamiljen av Rebecka Edgren Aldén, som även tidigare tyckt saker om boken (glöm inte att läsa kommentarerna, där finns en rafflande bloggfajt, med happy ending.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar