måndag 1 februari 2010

Jag tänker inte be om ursäkt


Jag tänker heller inte påstå att jag kommer blogga flitigare.
Möjligen kommer jag lansera "sällan-bloggande" som ny konstart...

Jag skrev färdigt det därade bokmanuset till slut. (Precis som i alla andra "förlossningar" så var det sista passet det tuffaste, och inte tusan orkar man blogga från sin förlossningssäng.)
Min baby är nu i händerna på andra, och där har den det så bra, så bra.

Men även om jag skrivit färdigt så fortsätter jag registrera fler tecken på att hemmafrutrenden får vind i seglen.
Just nu följer jag exempelvis serien "Landet Brunsås" med Henrik Schyffer, Erik Haag och Lotta Lundgren. Serien vill göra oss uppmärksam på hur mycket fuffens som livsmedelsindustrin har för sig. Slutsatsen är förstås densamma som alltid. Vill man ha något ordentligt gjort (ex korv) så får man göra det själv!

Hoppla! säger jag till hemmafruhästen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar