måndag 13 juli 2009

En florists hemligheter avslöjade...


Fikade med väninna B, som hade varit här och förkovrat sig i bordsdekorationernas ädla konst en hel söndag. Jag pumpade henne så gott jag kunde på detaljer förstås. Tydligen är grunden till allting riktigt mycket silvertråd. ALLT blir bra med silvertråd.
Och så fick jag ett insidertips som jag fortfarande är alldeles upphetsad över, även om det är lite si så ur miljöperspektiv...
En liten, liten skvätt klorin i vas-vattnet får den arrangerade buketten att stå fin i evigheter. Och vattnet blir dessutom så där kristallklart och ogrumlat som bara ett möte med periodiska systemet kan åstadkomma.
Det här måste jag använda i boken på något sätt!
Som för övrigt ger mig stora skälvan just nu...
Idag ska ta kontakt med en massa människor och göra lite research på Li Edelkoort, internationell trendguru som förutspått livet på landet som årets trend 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar