onsdag 5 augusti 2009

Städa bör man

Vårt städschema här på kontoret har havererat lite under sommarveckorna...
Och idag har jag dessutom pratat med städexperten och f.d hemkunskapsfröknen Lotte Wellton, som skrev boken "Upp ur hushållsträsket" för några år sedan. Det finns också en jättefin sajt här.
Så just nu tänker jag alltså ganska mycket på städning, och på hur jag och min sambo går in i den gemensamma veckostädningen (typ) med så helt olika sinnesstämningar. Jag ser framemot hur rent det ska bli. Känner mig avslappnad och inleder städningen med ett meditativt plockande och funderar på om jag kanske ska använda lite polish på vardagsrumsbordet idag. Han dammsugar järnet i hela lägenheten, och blir sedan blek och lite trött, och sitta framför datorn lite.
Jag kan ärligt förstå varför människor skaffar städhjälp för att slippa tjafset, men jag tror samtidigt att det är lite osmart att bara skrota en av de få verkligt gemensamma projekten som vi har idag.
Om detta skriver jag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar